Legenda:
LiOpToJa = Linia Optymalnego Toru Jazdy
OB = kolejne Okrążenie Benzyny przejechane ze stanem wskaźnika Fuel ustawionym na daną liczbę (tu:11) – ale nie zawsze mu równym !!!
Dla wskaźnika Fuel równego 11 wskaźnik OB jest równy 12-L (gdzie L jest kolejnym okrążeniem odczytanym ze wskaźnika w kokpicie). Wskaźnik OB jest odczytywany po wykonaniu okrążeń z ekranu View Logging Data. Okrążenie nr.1 jest traktowane jako 11, nr.2 jako 10 itd.
Dla niektórych torów np. 11 OB wystarcza na przejechanie 14 okrążeń a dla niektórych tylko 10. Jest to również uzależnione od stylu jazdy.
W teście toru Melbourne np. piąte Okrążenie Benzyny czyli OB=5 było przeprowadzane dla wskażnika Fuel=6. Infogrames wprowadziło taki sposób uproszczonej notacji wskaźnika Fuel by skrócić czas ustalania benzyny w PIT STOP-ie.
Linia S-M = linia Start-Meta
TH - Throttle Help = kontrola przepustnicy. Czujnik ograniczający buksowanie tylnych kół.
TRC - Traction Control = kontrola LiOpToJa przez komputer. Pomaga utrzymać LiOpToJa.
Wykresy
AWV = All Wheelspin Values = wartości prędkości obrotowej wszystkich czterech kół do wybory w menu Performance Analysis
Ogumienie
SDs =Soft Drys - opony Miękkie Suche
HDs = Hard Drys - opony Twarde Suche
Is = Intermediates - opony Pośrednie
SWs = Soft Wets - opony Miękkie na Mokre Tory
HWs = Hard Wets - opony Twarde na Mokre Tory
Mnsn = Monsoon - opony na oberwanie chmury.
Punkty w bolidzie (dla zawieszenia i opon)
Lf = Left Front - lewy przedni
Rf = Right Front - prawy przedni
Lr = Left Rear - lewy tylny
Rr = Right Rear - prawy tylny
Skróty Car Setup
ARB = Anti-roll Bar - Listwa Anty Obrotowa. Jeżeli przy skrócie widnieje tylko jedna cyfra to znaczy, że ustawienie jest identyczne na przód i tył i równe jest tej cyfrze.
SPR = Springs - resory zawieszenia. Jeżeli przy skrócie widnieje tylko jedna liczba to znaczy, że ustawienie jest identyczne na przód i tył i równe jest tej liczbie. dwie liczby oddzielone dwukropkiem= przód:tył; cztery liczby oznaczają niesymetryczne ustawienie bolidu w formacie Rf:Lf:Rr:Lr
RH = Ride Height - wysokość zawieszenia nad asfaltem. Jeżeli przy skrócie widnieje tylko jedna liczba to znaczy, że ustawienie jest identyczne na przód i tył i równe jest tej liczbie. dwie liczby oddzielone dwukropkiem= przód:tył; cztery liczby oznaczają niesymetryczne ustawienie bolidu w formacie Rf:Lf:Rr:Lr
PCKS = Packers - pierścienie z tworzywa sztucznego ograniczające skok resoru. Jeżeli przy skrócie widnieje tylko jedna liczba to znaczy, że ustawienie jest identyczne na przód i tył i równe jest tej liczbie. dwie liczby oddzielone dwukropkiem= przód:tył; cztery liczby oznaczają niesymetryczne ustawienie bolidu w formacie Rf:Lf:Rr:Lr
DFB = Damper Fast Bump - tłumik Szybkich Wybojów. Jeżeli przy skrócie widnieje tylko jedna liczba to znaczy, że ustawienie jest identyczne na przód i tył i równe jest tej liczbie. dwie liczby oddzielone dwukropkiem= przód:tył; cztery liczby oznaczają niesymetryczne ustawienie bolidu w formacie Rf:Lf:Rr:Lr
FRB = Fast Rebound - Szybka Odpowiedź Bolidu. Jeżeli przy skrócie widnieje tylko jedna liczba to znaczy, że ustawienie jest identyczne na przód i tył i równe jest tej liczbie. dwie liczby oddzielone dwukropkiem= przód:tył; cztery liczby oznaczają niesymetryczne ustawienie bolidu w formacie Rf:Lf:Rr:Lr
SB = Slow Bump - tłumik Wolnych Wybojów. Jeżeli przy skrócie widnieje tylko jedna liczba to znaczy, że ustawienie jest identyczne na przód i tył i równe jest tej liczbie. dwie liczby oddzielone dwukropkiem= przód:tył; cztery liczby oznaczają niesymetryczne ustawienie bolidu w formacie Rf:Lf:Rr:Lr
SR = Slow Rebound - Wolna Odpowiedź Bolidu. Jeżeli przy skrócie widnieje tylko jedna liczba to znaczy, że ustawienie jest identyczne na przód i tył i równe jest tej liczbie. dwie liczby oddzielone dwukropkiem= przód:tył; cztery liczby oznaczają niesymetryczne ustawienie bolidu w formacie Rf:Lf:Rr:Lr
DIF = Differential - Mechanizm Różnicowy. Jeżeli przy skrócie widnieje tylko jedna liczba to znaczy, że ustawienie jest identyczne dla 4 przypadków i równe jest tej liczbie. dwie liczby oddzielone dwukropkiem= przyspieszanie:opóźnianie; cztery liczby oznaczają odpowiednio wałek rozrządu:wejściowa siła rotacyjna (przyspieszanie), wałek rozrządu:wejściowa siła rotacyjna (opóźnianie)
Wings = kąt spojlera. Jeżeli przy skrócie widnieje tylko jedna liczba to znaczy, że ustawienie jest identyczne na przód i tył i równe jest tej liczbie.
Brakes = balans hamulców. Jeżeli przy skrócie widnieje tylko jedna liczba to znaczy, że ustawienie jest identyczne na przód i tył i równe jest tej liczbie.
Gears = cyfry oddzielone dwukropkiem oznaczają wartości przełożeń na poszczególnych biegach. Jeżeli występuje 6 cyfr to jest to ustawienie dla skrzyni 6 biegowej. Np. cyfry 29:34:38:43:47:52:56 – oznaczają skrzynię 7-mio biegową.
FF = Force Feedback - Siła sprzężenia zwrotnego w kierownicy. Liczba oznacza wartość parametru Scaling.
Słowniczek
Bolid = pojazd Formuły 1 zbudowany w technologii KOSMICZNEJ!!!! Jezu! To jest ktoś kto tego nie wie????
Boks = Paddock - w czasie jazdy testowej i kwalifikacji miejsce pod dachem (w odróżnieniu od PIT STOP-u) gdzie przebywają bolidy, są tankowane, ustawiane i wymienia się im ogumienie.
Kerb = poszerzenie i wybrzuszenie toru przy jego prawej lub lewej krawędzi z reguły w miejscu gdzie wchodzi się w zakręt i z niego wychodzi, pomalowana na kolor biało-czerwony, żółto-zielony, biało-niebieski lub biało-zielony.
PIT STOP = w czasie wyścigu miejsce pod gołym niebem przed wjazdem do paddock-u gdzie następuje tankowane i wymiana ogumienia. Niestety w symulatorze GP4 nie jest możliwa zmiana ustawień bolidu w czasie PIT STOP-u. W rzeczywistym wyścigu dokonuje się pomiaru starcia bieżnika i można zmieniać kąt nachylenia spojlerów (skrzydeł przednich i tylnych).
Łączny minimalny (maxymalny) czas przebywania w PIT STOP-ie = minimalny (maxymalny) czas obsługi (tankowania lub reperacji) + czas wjazdu do PIT STOP-u + czas wyjazdu z PIT STOP-u.
Pre-Race Warm-Up = rozgrzewanie opon przed wyścigiem pozwala na lepsze ułożenie opon na feldze i poprawienie przyczepności bieżnika