Strona powstała w przerwach między wyścigami
|
||||||||||||||
Najtrudniejszy symulator świata
Jeżeli ta strona w jakikolwiek sposób została wykorzystana lub przydały się porady na niej umieszczone to:
|
||||||||||||||
Strona działa prawidłowo tylko pod Internet Explorer-em. |
||||||||||||||
Grand Prix 4 jest oficjalnym symulatorem Formuły 1 zatwierdzonym przez Międzynarodową Federację Sportów Samochodowych - FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) i przetestowanym przez kierowców z Orange Arrows Team
Wprowadzenie Stan świadomości Formuły 1 w Polsce jest praktycznie zerowy !! Dotyczy to zwłaszcza skomplikowanych przepisów i zasad rozgrywania wyścigów.
Na szczęście dzięki wspaniałym występom Roberta Kubicy sytuacja zmienia się na lepsze z dnia na dzień. Niniejsza strona powstała z myślą o sprawcach wypadków drogowych, którzy zamiast rozbijać prawdziwe samochody powinni najpierw wyszaleć się w domenie komputerowej i nauczyć opanowania podczas podstawowych sytuacji drogowych. Opony również...
|
||||||||||||||
Infogrames GEOFF CRAMMOND'S GRAND PRIX 4 ROARS OUT OF THE PITS & ONTO XBOX !! Grand Prix 4 Geoff'a Cramond'a WYJE!! (żdża) z Pit Stopu na konsoli XBOX !! Infogrames moves into pole position as it announces that the undisputed king of PC F1 racing games is to make its console debut. Infogrames przesunwa się na Pole Position gdy ogłasza, że bezdyskusyjny król wyścigów Formuły 1 na peceta zadebiutuje na konsoli.>> |
||||||||||||||
Car Setup Liczba kombinacji ustawień bolidu dla Monte Carlo jest astronomiczna: 8,3289966419446459448626899e+76. Gdyby wszystkie tory miały po 78 okrążeń musielibyśmy pomnożyć wykładnik przez 17 otrzymując 8,32*101292 kombinacji. Obliczyłem to w ten sposób>>> |
||||||||||||||
Testy Kwalifikacje W symulatorze GP4 można wzrokowo wyróżnić umownie 10 rodzajów nawierzchni: 1.sucha, 2.wilgotna, 3.wilgotna z mokrymi plamkami, 4.mokra, 5.mokra z lustrzanymi plamkami, 6.lustro, 7.nawierzchnia spływająca wodą, 8.wilgotna z suchym śladem toru jazdy, 9.mokra z wilgotnym śladem toru jazdy 10.lustrzana z mokrym śladem toru jazdy. Dzieląc tor na około 20 części i przyjmując, że na torze każda z powyższych nawierzchni może sie pojawić w każdej z 20 części otrzymujemy 10 do potęgi 20 kombinacji torów czyli 1 000 000 000 000 000 000 000 = jeden tryliard możliwych wyglądów toru. >> |
||||||||||||||
Wyścig!! Wyprzedzając wejdź w strugę bolidu przed tobą. Jeśli masz lepiej ustawiony samochód na prostej natychmiast przyspieszysz i wyprzedzisz go. Uważaj! Ze względu na zaburzenia aerodynamiki tracisz przyczepność! Na zakręcie może się to źle skończyć! >> |
||||||||||||||
Skrócony regulamin i opis zasad Formuły 1 uwzględniony w symulatorze "Grand Prix 4" oparty o przepisy FIA z roku 2001.
|
||||||||||||||
1.Jedną z najważniejszych czynności przed kwalifikacjami są ustawienia bolidów. Dlatego w piątek i sobotę odbywają się jazdy testowe. Zawodnicy dobierają opony do zmieniających się warunków pogodowych i stopnia wilgotności toru (HARD - twarde i SOFT - miękkie w połączeniu z DRY - suche i WET - mokre oraz INTERMEDIATES - pośrednie i MONSOON - na ulewę). Ustawiają również: dyferencjał tylnej osi (przy przyspieszaniu i przy hamowaniu), wartości siedmiu przełożeń skrzyni biegów, kąty nachyleń spojlerów, balans hamulców, listwę anty-obrotową (tył, przód) oraz w 4 punktach: sztywność zawieszenia, wysokość jazdy, 4 rodzaje resorów i ilość pierścieni z tworzywa sztucznego ograniczających skok resoru - w zależności od założonej strategii PIT STOP-u. W sumie około 8,32*101292 kombinacji. Po okrążeniach próbnych można przeanalizować ustawienia na wykresach. |
||||||||||||||
2.W kwalifikacjach zawodnicy mogą przejechać nie więcej niż 12 okrążeń (lub zrezygnować z jazd i startować z 22 Pole Position) w następujących konfiguracjach: 4 wyjazdy na tor po 3 okrążenia lub 3 wyjazdy po 4 okrążenia albo 2 wyjazdy po 6 okrążeń lub 1 wyjazd i 12 okrążeń. Czasy dwóch skrajnych okrążeń z jednego wyjazdu są odrzucane a najlepszy czas z pozostałych okrążeń decyduje o pozycji startowej w wyścigu (tzw. Pole Position). |
||||||||||||||
3.Pełny wyścig trwa od 44 (Spa-Francorchamps) do 78 (Monte Carlo) okrążeń i nie może przekroczyć 2 godzin. Czasy najszybszych okrążeń na suchych nawierzchniach wahają się od 1 minuty:10 sekund (A1-Ring) do 1:42sek (Hockenheim). Na mokrym torze te czasy są odpowiednio dłuższe. |
||||||||||||||
4.Komplety opon można wymieniać w dowolnie ustalonym momencie wyścigu. Po wysłaniu sygnału do swojej ekipy w boksach można zjechać do PIT STOP-u na dotankowanie paliwa. Strategia zera, jednego, dwóch lub trzech PIT STOP-ów jest uzależniona od pogody, toru, Pole Position i umiejętności kierowcy. |
||||||||||||||
5.Po każdym kolejnym okrążeniu ścierają się opony, bolid staje się lżejszy (spalanie paliwa) przez co należy inaczej szacować sposób i prędkość wejścia w kolejne zakręty
|
||||||||||||||
6.Zwycięzca wyścigu otrzymuje 10 punktów, pozostali odpowiednio po 6, 4, 3, 2, 1. W roku 2001 Mistrzostwa Formuły 1 rozgrywano na 17 torach. |
||||||||||||||
|
||||||||||||||
"Dzięki GP4 Koordynator Techniczny |
||||||||||||||
|
Pokrewne Linki: |
Liga Symulatorów Formuły 1 Lubelskie Mistrzostwa Symulatorów Jazdy |
Admin: rpyda.webpark.pl |
Kontakt: rpyda@wp.pl |
Dzwoń i SMS-uj na: 0 - 698 - 327490 |