WYŚCIG !!
 

 

Jazda w wyścigu.

1.Wyprzedzając wejdź w strugę bolidu przed tobą.  Jeśli masz lepiej ustawiony samochód na prostej natychmiast przyspieszysz i wyprzedzisz go. Uważaj! Ze względu na zaburzenia aerodynamiki tracisz przyczepność! Na zakręcie może się to źle skończyć!
2.Nie wdawaj się w potyczki z innymi bolidami (tzw.shunts).  W jednym przypadku na 3 uszkodzisz bolid, a i tak nic nie zyskasz. Chyba, że uderzysz go przy różnicy prędkości ok. 50 km/h. Jeżeli siedzisz komuś na ogonie wyprzedzaj go na prostej lub czekaj na błąd przy dohamowaniu. Nie śpiesz się. Nękaj go psychologicznie.


 

3.Jeżeli ktoś ci siedzi na ogonie zapomnij o nim!!! Przepuść go dopiero wtedy gdy będziesz widział, że cię wyprzedza (wtedy jest już za późno). Nie staraj się go doganiać i wyprzedzać na siłę, bo to najczęściej kończy się na poboczu. Uważaj na bolidy po bokach. Najazd na ich oponę może wyrzucić cię w powietrze!
4.Uważaj maxymalnie przy powrotach na tor. Unikaj linii optymalnego toru jazdy bo tam możesz zostać uderzony. By uniknąć rotacji na trawie włączaj kontrolę startu.

 

 

5.Jeżeli stracisz przedni spojler, a zostało ci jeszcze kilka okrążeń do PIT STOPU (ok.5-8) spróbuj wyjeździć benzynę do końca z uszkodzonym spojlerem. Przy stracie tylnego spojlera natychmiast zjedź do PIT STOPU. Stracisz za dużo sekund jadąc bez niego.
6.Na początku wyścigu (20-30 OB) obciążony benzyną bolid zachowuje się jak dzbanek z wodą - tylko dlatego, że jest ociężały nie wynosi go z zakrętów. Opony osiągają optymalną temperaturę i przyczepność dopiero po drugim okrążeniu. Później w trakcie wypalania benzyny (14-18 OB) wektor siły odśrodkowej jest większy od siły ciężkości, której nie może zrównoważyć siła docisku aerodynamicznego. Dlatego bolid ucieka na zakrętach i nie ma to nic współnego ze starciem opon!!! Przy 4-8 OB siła dociskowa radzi sobie bardzo dobrze z dociśnięciem lekkiego bolidu, który znowu dobrze układa się w zakrętach.
7.Na kilku ostatnich okrążeniach przed zjazdem do PIT STOP-u bolid zachowuje się jak wściekły - niekontrolowanie przyspiesza i szybko hamuje. Przy bardzo startych oponach istnieje duże prawopodobieństwo nieopanowania bolidu!
8.Po wyjeździe z Pit Stopu najpierw rozpędź się do bezpiecznej prędkości i zajmij linię optymalnego toru jazdy w tym miejscu gdzie nie będziesz ryzykował uderzenia przez inne bolidy.


 
 


9.Naucz się jeździć na suchych oponach po mokrym torze (stracisz nawet do 5-7 sekund na okrążeniu), na mokrych oponach po suchym torze (tracisz około 3-4 sekundy) jak i na oponach Intermediates po całkowicie mokrym (4-5 sekund straty) i całkowicie suchym torze (2-3 sekundy straty). Przecież przy zmiennej pogodzie nie będziesz zjeżdżał do Pit Stopu co kilka okrążeń tracąc do 30 sekund!! Oszacuj błyskawicznie sytuację i pomnóż ilość pozostałych okrążeń paliwa przez odpowiadające sytuacji sekundy podane w nawiasach powyżej. Jeżeli ta wartość jest mniejsza od 20-30 sekund to powinieneś się trochę pomęczyć na niedopasowanych oponach. Patrz tabele w odnośniku Testy Kwalifikacje.

PAMIĘTAJ!
Żeby wygrać trzeba dojechać! Śpiesz się powoli!
Do zobaczenia we wstecznym lusterku.

 

Ósemka choć w 2001 punktowana była tylko szóstka kierowców.
U asów różnica pomiędzy wszystkimi okrążeniami a tym najlepszym jest MINIMALNA!!!

A to ci wynik. Tylko sześciu dojechało. Amatorszczyzna?

Ten ekran ma znaczenie dla sponsorów LMSJ....


Absolute = całkowite osiągi zawodnika w wyścigu, Relative to Winner = różnica do zwycięzcy,
Show Finish Times = albo czas, Show Average Speed = albo prędkość średnia
Copyright by Rafał Pyda

Główna  
Infogrames  
Kokpit  
Options  
Kalibracja  
Car Setup  
Jazda Po Torze 
Testy Kwalifikacje  Wyścig !!  Manewry  Tory  Workshop  Wykresy  FAQ Forum

 

Pokrewne Linki:

Liga Symulatorów Formuły 1   Lubelskie Mistrzostwa Symulatorów Jazdy
 
 
 
Admin: rpyda.webpark.pl
Kontakt: rpyda@wp.pl
Dzwoń i SMS-uj na: 0 - 698 - 327490